Aquest tràmit és una petició que fa una persona consumidora o usuària a una empresa, establiment mercantil o a un professional, per obtenir la reparació d'un dany, la prestació d'un servei de manera correcta, el retorn de quantitats o la rescissió d'un contracte i/o anul·lació d'un deute.
        
La OMIC té com a finalitat proporcionar als ciutadans la informació, l'educació i el suport en matèria de consum, i al mateix temps desenvolupar funcions de gestió coordinació en aquells temes que incideixen en el món del consum.
L'Ajuntament d'Igualada, a través del Servei Punt Consum - OMIC, us pot ajudar a fer efectius els vostres drets:
- Donant resposta a les vostres consultes.
- Informant-vos sobre la seguretat i riscos dels diferents productes i serveis que estan presents en el mercat i sobre   quins són els vostres drets i deures.
- Facilitant-vos la gestió de les vostres reclamacions.
- Gestionant i coordinant aquells temes que incideixen en el món del consum i de la competència municipal.
        
     
    
    
        
        Observacions
        
            Segons el Codi de consum de Catalunya (Llei 22/2010, de 20 de juliol, de Codi de Consum de Catalunya) parlem de consum quan es donen totes aquestes condicions.
Entre ambdues parts hi ha una relació de consum (comercialització de béns i/o prestació de serveis), en qualsevol de les etapes següents:
    -   Informació
 
    -  Oferta
 
    -  Promoció
 
    -  Publicitat
 
    -  Comercialització
 
    - Utilització
 
    -  Venda de béns o subministrament de serveis
 
    - Obligacions posteriorsEl reclamant és una persona física (“particular”), una associació sense ànim de lucre o una comunitat de propietaris.
 
    - El reclamant actua en un àmbit aliè a cap activitat empresarial o professional.
 
    -  La part reclamada no és una persona física (excepte treballadors autònoms).
 
En primer lloc, sempre us heu de dirigir directament a l’empresa amb la qual heu tingut el problema de manera que tingueu un comprovant de la reclamació. Per exemple, amb una carta certificada amb avís de recepció o amb el full de reclamació segellat. Des de l’OMIC recomanem fer-ho sempre per escrit i guardar-ne una còpia.  
Un cop feta la reclamació, l’empresa té 30 dies per donar-vos una resposta. Si no ho fa, o la resposta no és satisfactòria, podeu presentar una reclamació a l’OMIC per tal que l’estudiem i tramitem. 
 Per trobar més informació: www.consum.cat