Tràmit amb certificat Selecció de 3 places d'AGENT/GUÀRDIA de la Policia Local d'Igualada 2025

Aquest tràmit permet accedir a la selecció de personal mitjançant oposició lliure, de 3 places de guàrdia/agent de la Policia Local d'Igualada incloses a la oferta parcial d'Ocupació Pública de 2025. Enquadrades a l'Escala d’Administració Especial, Subescala de Serveis Especials, Classe Policia Local, corresponents al grup C1.

Tramitació

Qui ho pot sol·licitar?

La persona interessada o bé un/a representant degudament autoritzat/da i acreditat/da.

Com es tramita la sol.licitud?

La tramitació de la sol·licitud s'ha de fer preferentment per internet mitjançant aquest tràmit, amb identificació i signatura mitjançant certificat digital de la persona interessada o representant.

En el cas de no disposar dels mitjans tecnològics necessaris o experimentar problemes tècnics, també es podrà tramitar presencialment -prèvia sol.licitud de cita prèvia- a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament (Pl. Ajuntament número 1).

Els sistemes d'identificació admesos són:

Si no disposeu d'un certificat electrònic, us recomanem obtenir l'IdCat mòbil. Es tracta d'un sistema d’identificació i signatura electrònica basat en l'enviament d’una contrasenya d'un sol ús al vostre mòbil i que es pot sol.licitar només disposant del DNI i de la targeta sanitària individual (TSI).

Veure vídeo explicatiu per a demanar l'IdCat mòbil:  Com obtenir l'idCAT mòbil amb DNI i targeta sanitaria

Podeu demanar-lo abans de passar a tramitar la sol.licitud en el següent enllaç:  Sol.licitar un IdCat mòbil

Quan es pot sol·licitar?

Del dia 3 d'Octubre al 22 d'Octubre de 2025 (els dos inclosos).

Termini:

Les sol·licituds es podran presentar fins al 22 d'Octubre de 2025.

Quin cost té?

Drets d’exàmen: 28,45 €

El pagament dels drets d'examen es pot fer efectiu a la caixa de l'Ajuntament o bé mitjançant un gir postal o telegràfic o una transferència bancària al número de compte que es relaciona:

BBVA     ES18 0182 6035 41 0201619351

En aquest cas és molt important fer constar el nom i cognoms de la persona interessada, DNI, concepte i plaça.

Requisits a complir:

a) Tenir nacionalitat espanyola d'acord amb la legislació vigent.

b) Tenir 18 anys fets i no superar l'edat establerta per a la jubilaió forçosa abans que finalitzi el termini per a la presentació d'instàncies. Per la determinació de l’edat, s’utilitzarà la denominada interpretació biològica, segons la qual es considera que un moment després de la data de l’aniversari, s’ha deixat de tenir els anys més amunt esmentats.

c) Posseir la capacitat funcional física i psíquica necessària per a l’exercici de les funcions corresponents. Aquest compliment s’entén referit al fet de no patir cap malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi el desenvolupament de les funcions pròpies de la plaça a proveir, i en les condicions que es determinen en aquestes bases.

d) Complir les condicions exigides per exercir les funcions que els puguin ésser encomanades, d’acord amb el que determinen la Lleis 16/1991, de 10 de juliol, les disposicions que la despleguin i el Reglament de la policia local d’Igualada

e) No tenir antecedents penals; no haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial ferma. Serà aplicable el benefici de la rehabilitació, sempre que la persona aspirant ho acrediti documentalment

f) Abonar l'import dels drets d'examen establert en 28,45 €

g) Altres condicions específiques:

1. Estar en possessió dels carnets de conduir A2 i B.  
2. Declaració jurada per la qual es pren el compromís de portar armes, d’acord amb les condicions establertes per la normativa vigent. (art. 11.1 i) del decret 233/2002 del Reglament d'accés, promoció i mobilitat de les policies locals).
3. Tenir una alçada mínima de 1'65 m. els homes i 1’55 m. les dones, així com acreditar un pes proporcionat, segons les dades que figuren a l’annex 1 de les bases.

h) Estar en possessió de la titulació exigible per a l’ingrés a efectes de la convocatòria que és la següent:

Títol de Batxillerat, tècnic, o una altra d'equivalent o superior.

i)  Estar en possessió del títol de nivell B2 de català (antic nivell intermedi B de català) Si la persona candidata no acredita documentalment els coneixements de llengua catalana haurà de superar una prova específica de coneixements de llengua catalana de nivell B2 de la Direcció de Política Lingüística que el resultat de la qual serà d'apte/a o no apte/a.

L'acreditació documental a l'efecte de l'exempció també es pot fer fins abans de l'hora assenyalada per a l'inici de la prova de coneixements de llengua catalana, aportant davant el tribunal l'original i una fotocòpia de la documentació esmentada.

Tots els requisits anteriors han de complir-se l’últim dia de presentació de sol·licituds. En tots els casos, aquests requisits s’han de mantenir fins a la presa de possessió com a funcionaris/àries de carrera de les persones aspirants.

Per a més informació consulteu les bases de la selecció.

Formes de tramitació

  • Presencial amb cita prèvia

    OFICINA D’ATENCIÓ CIUTADANA
    Plaça de l’Ajuntament, núm. 1, planta baixa
    08700 IGUALADA

    HORARI D’HIVERN
    De dilluns a dijous de les 8:00 a les 18:00
    Divendres i vigílies de festiu de les 8:00 a les 14:00

    HORARI D’ESTIU (des del 25 de juny al 15 de setembre)– SETMANA SANTA -NADAL
    De dilluns a divendres de les 8:00 a les 14:00

    PER DEMANAR CITA PRÈVIA: truqueu al telèfon 93 803 19 50

  • Telemàtic


    El tràmit es pot realitzar en línia. Premeu "Tramitar amb certificat"

Documentació que cal aportar

EN CAS DE FER EL TRÀMIT TELEMÀTICAMENT:

1. Emplenar totes les dades obligatòries del formulari de sol·licitud inclòs en el tràmit.

2. Còpia escanejada en format .PDF o còpia electrònica del certificat del nivell B2 de català de la Secretaria de Política Lingüística o equivalent o el certificat que s'ha cursat de manera oficial la matèria de llengua catalana a l'ensenyament obligatori després del 1992, aquest certificat l'expedeix l'Institut d'educació de secundària (aquells que en disposin).

3. Còpia escanejada en format .PDF del document acreditatiu d'abonament de la taxa per a participar en el procés selectiu, que s'ha establert en 28,45€.

EN CAS DE FER EL TRÀMIT PRESENCIALMENT:

1. Sol·licitud segons el model inclòs a l'apartat "Impresos" d'aquest tràmit, degudament emplenada.

2. Original del certificat del nivell B2 de català de la Secretaria de Política Lingüística o equivalent o el certificat que s'ha cursat de manera oficial la matèria de llengua catalana a l'ensenyament obligatori després del 1992, aquest certificat l'expedeix l'Institut d'educació de secundària (aquells que en disposin).

3. Document acreditatiu d'abonament de la taxa per a participar en el procés selectiu, que s'ha establert en 28,45€.

- Aquells aspirants que no tinguin el certificat de nivell B2 o equivalent, hauran de superar aquesta prova, que serà elaborada per l'Escola d'Administració Pública de Catalunya i consistirà en uns exercicis, d'un nivell equiparable a la prova de nivell B2 de català de la Secretaria General de Política Lingüística.

Serà avaluada com a apte/no apte d'acord amb els criteris de correcció de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.

Normativa

  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.
  • Llei 7/2007, del 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.
  • Decret 233/2002 de 25 de setembre, pel qual s’aprova el Reglament d’accés, promoció i mobilitat de les policies locals.
  • Bases per a la provisió en propietat, mitjançant oposició, de tres places d'agent, enquadrades en l'escala d'administració especial, subescala serveis especials/policia local, Grup C1.

Observacions

Els/les aspirants que hagin superat la Fase d'oposició del procediment de selecció, però que no hagin estat seleccionats/des per realitzar la Fase de Capacitació, passaran a formar part de la borsa de treball, que serà vigent durant dos anys, a comptar de l’últim dia de la data de selecció amb l’objectiu de cobrir les necessitats de personal, funcionari interí de l’Ajuntament d’Igualada, amb la mateixa o similar categoria que la plaça convocada, estigui o no prevista en plantilla i sempre que les necessitats es produeixin al llarg del termini esmentat.

Tràmit pas a pas  - tràmit telemàtic

1. Fer la sol·licitud telemàtica prement el botó "tramitar amb certificat" identificant-vos amb el certificat digital personal. Ompliu les dades requerides al formulari de tramitació, i adjunteu la documentació requerida en format PDF. La documentació escanejada es farà en blanc i negre o escala de grisos i es desarà en format PDF.

Finalment, premeu "Enviar". Us demanarà que reviseu que tota la informació i documentació que heu introduït és correcta i aleshores premeu el botó "Confirmar".

2. Si el tràmit s'ha presentat correctament us apareixerà una finestra on s'indicarà el codi de seguiment de la vostra sol.licitud així com el número de registre obtingut. Podreu també desar-vos una còpia o imprimir la sol.licitud presentada que haureu de conservar per a futures referències o requeriments en cas d'esmena.

Tràmit pas a pas  - tràmit presencial a l'OAC

1. Per presentar la sol.licitud, cal trucar primer a l'Ajuntament d'Igualada, durant el període de presentació de les sol·licituds,  per demanar una cita prèvia.

2. En la data i hora convingudes a la cita prèvia, presentar la sol·licitud i la documentació necessària en hores d’atenció al públic de l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament d'Igualada.

 

Continuació de la convocatòria:

Un cop finalitzat el termini de presentació d’instàncies i en el seu cas el termini d’esmenes, es publicarà al Tauler d’Edictes de l’Ajuntament d’Igualada i al Tauler d’edictes de la Seu Electrònica de l’Ajuntament d’Igualada (https://www.seu-e.cat/web/igualada/seu-electronica) la llista d’ admesos i exclosos, el lloc, la data i l’hora d’inici de les proves i els membres del Tribunal. (servirà de notificació per l’interessat).

1. Realització dels exercicis i proves.

2. Un cop acabat el procès de selecció, es publicarà un últim anunci amb el resultat final, al Tauler d’Edictes de l’Ajuntament d’Igualada i al Tauler d’edictes de la Seu Electrònica de l’Ajuntament d’Igualada (https://www.seu-e.cat/web/igualada/seu-electronica).(servirà de notificació per l’interessat).

 

Per a més informació consulteu les bases de la selecció.

Usuari

La Meva Carpeta

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta
Horari d'Hivern
De dilluns a dijous de les 8:00 a les 18:00
Divendres i vigílies de festiu de les 8:00 a les 14:00
Horari d'Estiu (des de l’1 de juliol al 15 de setembre) - Setmana Santa - Nadal
De dilluns a divendres de les 8:00 a les 14:00
Plaça de l'Ajuntament, 1, planta baixa
08700 Igualada, Barcelona
Telèfon: 938 03 19 50
Email: atencio.ciutadana@aj-igualada.net
Desenvolupat per Proyecto desarrollado por eCityclic