Aquest tràmit permet comunicar a l'Ajuntament el cessament d'una activitat definitivament.
En la comunicació, la persona titular de l'activitat ha d'acreditar que ha pres les mesures necessàries per evitar qualsevol risc de contaminació i que la incidència ambiental en el lloc on es portava a terme l'activitat ha quedat reduïda al mínim.
Les activitats incloses en l’annex I, II o III de la llei 20/2009 cal que en la comunicació de cessament de l'activitat el titular declari que:
1. No hi ha presència de productes tòxics o perillosos ni de residus de qualsevol mena o que, d'haver-n'hi hagut han estat evacuats o eliminats.
2. Que ni el sòl ni les aigües subterrànies resten contaminades o que, d'haver-hi estat, s'ha descontaminat d'acord amb la normativa específica.
3. Les intal·lacions envers el veïnat i el seu entorn físic romanen en bon estat.
4. S'han pres les mesures de vigilància i control posteriors al cessament que corresponen segons la normativa sectorial d'aplicació.
Documentació que cal aportar
1. Dades identificatives de la persona interessada (DNI, NIE o passaport) o bé dades i autorització de la persona que la representi.
2. Còpia de la Declaració Censal de baixa de l'Agència Tributària (model 036 o model 037), o bé la còpia de la baixa de l'Impost d’Activitats Econòmiques si l'activitat està sotmesa a aquest impost.
3. Justificant del retorn del contenidor a l'Ajuntament en el cas de tenir un contenidor cedit.