Tràmit amb certificat Subvencions per al pagament de l'IBI per domicilis d'unitats familiars majors de 65 anys o pensionistes o persones entre 55 i 65 anys en situació d'atur de llarga durada

Aquest tràmit permet a les persones empadronades a Igualada majors de 65 anys o pensionistes o persones entre 55 i 65 anys en situació d'atur de llarga durada i que compleixin uns determinats requisits indicats a les bases d'aquesta convocatòria, gaudir d'una subvenció per al pagament de l'Impost sobre Béns Immobles (IBI).

Tramitació

Qui ho pot sol·licitar?

Les persones físiques que siguin subjectes passius de l'impost esmentat o bé un/a representant degudament autoritzat/da i acreditat/da.

Quan es pot sol·licitar?

Del 16 de setembre al 31 d'octubre del 2019.

Termini:

El termini de presentació de sol·licituds serà fins el 31 d'octubre de 2019.

Requisits a complir:

  • El/la sol·licitant i, si escau, la seva unitat familiar ha d'estar empadronat/da al domicili pel qual demana l'ajut.
  • Els/les sol·licitant/s han de ser majors de 65 anys o pensionistes per raó de jubilació, viudetat, invalidesa permanent en grau de total, absoluta i gran invalidesa, o beneficiaris d'una pensió no contributiva (PNC), o aturats de llarga durada superior a 540 dies immediatament anteriors a la data de la sol·licitud de l'ajut i amb una edat compresa entre els 55 i fins els 65 anys; i en tots els casos els seus ingressos no poden sobrepassar els límits establerts en la base tercera.
  • El/les sol·licitants i les persones que formen la unitat familiar no poden ser titular/s en propietats d'altres béns immobles amb una renta imputada superior als 250 euros, excepte el propi habitatge.
  • Els/les sol·licitants i les persones que formen la unitat familiar no poden tenir deutes pendents de pagament en període executiu amb la hisenda municipal i estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.
  • Les unitats familiars no poden sobrepassar els ingressos econòmics que s’assenyalen a continuació:

A) Per obtenir un ajut del 80% de la quota de l'impost

- Si l'habitatge és d'un sol resident, els seus ingressos anuals han de ser d'una quantia inferior o igual a 11.279,38€ (1,5 vegades l'Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples (IPREM) aprovat l'any en curs).

Si l'habitatge té dos residents, els ingressos anuals conjunts no han de superar 15.791,14€ (2,1 vegades l'IPREM aprovat per a l'any en curs).

Si l'habitatge té més de dos residents, els ingressos anuals conjunts no han de superar 17.295,06€ (2,3 vegades l'IPREM aprovat per a l'any en curs).

L'ajut màxim serà de 800 €.

B) Per obtenir un ajut del 40 % de la quota de l'impost

Si l'habitatge és d'un sol resident, els seus ingressos anuals han de ser d'una quantia inferior o igual a 20.678,87€ (2,75 vegades l'IPREM aprovat per a l'any en curs). 

Si l'habitatge té dos residents, els ingressos anuals conjunts no han de superar 31.206,30€ (4,15 vegades l'IPREM aprovat per a l'any en curs).

Si l'habitatge té més de dos residents, els ingressos anuals conjunts no han de superar 36.094,03€ (4,8 vegades l'IPREM aprovat per a l'any en curs).

L'ajut màxim serà de 400 €.

  • En qualsevol dels dos casos, per calcular els ingressos econòmics es tindran en compte tots els que obtinguin totes les persones majors de 16 anys que, en el Padró Municipal, figuren com a residents de l'habitatge per al qual se sol·licita l'ajut excepte els percebuts per raó de l'aplicació de la Llei 39/2006 de 14 de desembre de 2006 de Promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència.
  • En cas que hi hagi un resident menor de setze anys no computarà com a resident.
  • Les persones que estiguin en una situació irregular amb l'Agència Tributària no podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions ja que no es pot obtenir la dada dels seus ingressos. Això no obstant, en aquest cas, l'Ajuntament d'Igualada podrà atorgar un termini no inferior a deu dies per tal que, si ho creuen convenient, regularitzin la seva situació.

Formes de tramitació

  • Presencial
    OFICINA D’ATENCIÓ CIUTADANA
    Plaça de l’Ajuntament, núm. 1, planta baixa
    08700 IGUALADA


    HORARI D’HIVERN
    De dilluns a dijous de les 8:00 a les 18:00
    Divendres i vigílies de festiu de les 8:00 a les 14:00

    HORARI D’ESTIU (des del 25 de juny al 15 de setembre)– SETMANA SANTA -NADAL
    De dilluns a divendres de les 8:00 a les 14:00

  • Telemàtic
    El tràmit es pot realitzar en línia mitjançant el tràmit de la instància genérica.

Documentació que cal aportar

  1. Instància expressa.
  2. Original del DNI o NIE del sol·licitant (es compulsarà).
  3. Original o fotocòpia del DNI o NIE de cada persona empadronada en el domicili pel qual es sol·licita l'ajut.
  4. Només en cas de no tenir domiciliat el rebut de l'IBI, document de sol·licitud de transfarència bancària a favor dels creditors segons model oficial de l'Ajuntament d'Igualada, (no serà necessària en el cas que s'hagi presentat en els darrers cinc anys, si s'indica que s'ha presentat).
  5. En el cas que el/la sol·licitant sigui menor de 65 anys, acreditació de la condició de pensionista per algun dels motius que figuren a les bases.
  6. En el cas de persones entre 55 i 65 anys en situació d'atur de llarga durada:
    •  Certificat de situació laboral i administrativa (SOC)
    • Certificat de períodes de desocupació acreditant més de 540 dies immediatament anteriors a la data de la sol·licitud de la subvenció (SOC)
  7. L’Ajuntament podrà demanar altra documentació que cregui d’interès complementària, per determinar el compliment dels requisits.

*La manca d'aportació de qualsevol d'aquests documents, un cop si és el cas se li hagi requerit, s'entendrà com a desestimament de la persona sol·licitant de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'Octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Normativa

  • Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
  • Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació i reutilització de l'Ajuntament d'Igualada i ens vinculats dependents.
  • La legislació bàsica de l'Estat reguladora de l'administració local, en especial la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i arts. 40, 189.2 i 214.2 de la Llei reguladora de les hisendes locals, text refós aprovat per RD. Legislatiu 2/2004, de 5 de març.
  • La legislació de la comunitat autònoma: arts. 239, 240 i 241 del Text refós de la Llei municipal de règim local de Catalunya, i arts. 118 a 129 del Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny.
  • La normativa reglamentària bàsica, en especial, els articles de caràcter bàsic del Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol.
  • Normativa europea (Tractat constitutiu de la Unió Europea, arts. 87 a 89, i Reial Decret 1755/1987, de 23 de desembre, i disposicions concordants).
  • Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament d'Igualada
  • El Reglament orgànic de l'Ajuntament, les Bases d'execució del pressupost i la normativa sobre delegació de competències i atribucions dels òrgans de govern de l'Ajuntament d'Igualada.
  • Bases específiques de la subvencions.

Observacions

L'Ajuntament d'Igualada sol·licitarà a la Direcció General del Cadastre i a l'Agència Estatal d'Administració Tributària informació de naturalesa tributària de tots els membres de la unitat familiar majors de 16 anys per al Impost de Béns Immobles (IBI) per majors de 65 anys o pensionistes o persones entre 55 i 65 anys en situació d'atur de llarga durada. (En cas que no s'autoritzi aquesta consulta, s'haurà d'indicar mitjançant instància presentada de forma simultània amb aquesta sol·licitud).

 Tràmit pas a pas:

  1. Presenteu la sol·licitud i la documentació a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC).
  2. Un cop revisada la documentació presentada, en el cas que manqui algun document, es requerirà.
  3. La Comissió de valoració de les sol·licituds elaborarà una proposta de les subvencions.
  4. L'Ajuntament us notificarà per correu certificat o per notificació electrònica, si heu escollit aquesta opció, la resolució de la vostra sol·licitud.
  5. Per últim, l'Ajuntament, en el cas que la vostra sol·licitud sigui estimada, us farà una transferència de l'import de la subvenció al número de compte que domicilieu el rebut de l'IBI, en el cas de no tenir-lo domiciliat, l'Ajuntament us farà l'ingrès al número de compte que heu indicat a la instància de transferència bancària.

Usuari

La Meva Carpeta

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta
Horari d'Hivern
De dilluns a dijous de les 8:00 a les 18:00
Divendres i vigílies de festiu de les 8:00 a les 14:00
Horari d'Estiu (des de l’1 de juliol al 15 de setembre) - Setmana Santa - Nadal
De dilluns a divendres de les 8:00 a les 14:00
Plaça de l'Ajuntament, 1, planta baixa
08700 Igualada, Barcelona
Telèfon: 938 03 19 50
Email: atencio.ciutadana@aj-igualada.net