Aquest tràmit permet demanar cita amb el/la treballador/a social o el/la educador/a social de l'Ajuntament d'Igualada.
El/la educador/a social o treballador/a social farà un seguit d'accions, segons el cas, que seran:
- Informar, orientar i assessorar als ciutadans en relació als recursos i prestacions socials existents per tal d’abordar les seves necessitats.
- Donar atenció i suport a les persones i/o famílies que fan demanda o bé són detectades per altres serveis intervenint per resoldre situacions concretes.
- Dotar a les persones dels recursos necessaris per ser més autònomes.
- Tramitació i seguiment del programa de la Renda Mínima d’Inserció.
- Derivació als serveis socials especialitzats en aquells casos que ho requereixen.
- Derivació a serveis de salut, treball, educació... en aquells casos que ho requereixin.
- Detectar i prevenir les situacions de risc social o exclusió.
- Valorar, tramitar i fer el seguiment dels casos que tenen serveis d’atenció a domicili.
- Valorar l’entrada d’un infant a un dels Centres Oberts Municipals.
- Valorar la concessió d’ajudes per cobrir les necessitats bàsiques: subministraments i aliments.