Tràmit amb certificat Bonificació de l'Impost sobre Béns Immobles(IBI), als immobles situats dins de les illes cadastrals corresponents al nucli antic i primers eixamples de la ciutat

Aquest tràmit permet gaudir d'una bonificació de l'IBI al titular d'un immoble d'ús residencial situat a Igualada, dins les illes cadastrals que es relacionen a continuació, que corresponen al nucli antic i primers eixambles de la ciutat, i on es constata la presència, per la seva antiguitat i estat de conservació, d'un nombre d'habitatges buits i d'edificis per reformar superior a la resta del municipi. Les illes cadastrals són les següents: 42424;42425; 42434; 42435; 43414; 44403; 44410; 44412; 44421; 44436; 45403; 45412; 45413; 45418; 45424; 45435; 45436; 46405; 46421; 46437; 47401; 47417; 47418; 47424; 47426; 48392; 48401; 48404; 48414; 49402; 49408; 49412; 49416; 50391; 50402; 50406; 50411; 50415; 51393; 51396; 51401; 52401; 52404; 52408; 53398; 53406.

Quina quantitat de l'ibi es bonifica?

Es bonifica el 80 per 100 de la quota íntegra de l'impost els béns immobles(IBI).

Requisits a complir:

- Procedir a la nova construcció o rehabilitació d'un o més habitatges en mal estat de conservació amb una intervenció que garanteixi:

a) En cas d'obra nova o de rehabilitació de tot l'edifici, l'obtenció de la primera ocupació o bé l'informe favorable d'urbanisme del tancament de l'expedient d'obres.

b) Quan no es rehabiliti tot l'edifici, sinó que s'efectuïn obres parcials, l'obtenció del certificat d'aptitud de l'edifici, que caldrà acreditar amb la presentació de la ITE favorable sense deficiències i el tancament favorable de l'expedient de les obres de reforma parcial.

c) El correcte estat dels interiors de l'habitatge especialment dels elements de cuina, bany i instal·lacions.

d) L'obtenció de la cèdula d'habitabilitat de l'habitatge en tots els casos.

- Que el subjecte passiu no tingui deutes pendents de pagament en període executiu amb la hisenda municipal, llevat que aquests, troban-se pendents de pagament en període executiu, tinguin concedit, a la vegada, ajornament o fraccionament, o estigui vàlidament acordada la seva suspensió.

Quan es concedeix la bonificació?

La bonificació es concedirà a partir del següent any al de finalització de les obres, per un període de 4 anys, en cas d'obra nova o rehabilitació total, i per un període de 2 anys quan s'arrangi parcialment l'edifici.

La finalització de les obres s'acreditarà mitjançant el certificat final d'obra i el títol habilitant de la primera ocupació.

Tramitació

Qui ho pot sol·licitar?

Les persones físiques o jurídiques que siguin subjectes passius de l'impost sobre béns immobles i que hagin realitzat bé na obra nova o de rehabilitació de tot l'edifici, bé obres parcials -  acreditant en aquest cas la presentació de l'ITE favorable com s'indica en l'apartat de requisits a complir.

Quan es pot sol·licitar?

Els subjectes passius hauran de sol·licitar la bonificació mitjançant instància que s'haurà de presentar abans de l'inici de cada període impositiu.

Com es tramita la sol·licitud?

La tramitació de la sol·licitud pot fer-se presencialment a les nostres oficines de registre, demanant CITA PRÈVIA al telèfon 93 803 19 50 o bé per internet mitjançant aquest tràmit, amb identificació i signatura mitjançant certificat digital de la persona interessada o representant.

El tràmit està dissenyat per funcionar mitjançant el navegador Internet Explorer (versió 11 o superior). L'ús d'altres navegadors d'internet del mercat no garanteix el seu funcionament.

Els sistemes d'identificació admesos són:

L'IdCat mòbil és un sistema d’identificació i signatura electrònica basat en l'enviament d’una contrasenya d'un sol ús al vostre mòbil i que es pot sol.licitar només disposant del DNI i de la targeta sanitària individual (TSI).

Veure vídeo explicatiu per a demanar l'IdCat mòbil:  Com obtenir l'idCAT mòbil amb DNI i targeta sanitaria

Podeu demanar-lo abans de passar a tramitar en el següent enllaç:  Sol.licitar un IdCat mòbil

Tota la documentació a presentar s'haurà d'adjuntar digitalitzada. Els formats admesos són el PDF.

Formes de tramitació

  • Presencial amb cita prèvia

    OFICINA D’ATENCIÓ CIUTADANA
    Plaça de l’Ajuntament, núm. 1, planta baixa
    08700 IGUALADA

    HORARI D’HIVERN
    De dilluns a dijous de les 8:00 a les 18:00
    Divendres i vigílies de festiu de les 8:00 a les 14:00

    HORARI D’ESTIU (des del 25 de juny al 15 de setembre)– SETMANA SANTA -NADAL
    De dilluns a divendres de les 8:00 a les 14:00

    PER DEMANAR CITA PRÈVIA: truqueu al telèfon 93 803 19 50

  • Telemàtic


    El tràmit es pot realitzar en línia. Premeu "Tramitar amb certificat"

Documentació que cal aportar

 MOLT IMPORTANT: a la Instància s'hi ha d'adjuntar ladocumentació següent:

  1. Original del DNI o NIE del Sol·licitant, en cas d'optar per la tramitació presencial.
  2. En cas d'obres parcials: certificat d'aptitud de l'edifici, que caldrà acreditar amb la presentació de la ITE favorable sense deficiències i el tancament favorable de l'expedient de les obres de reforma parcial.
  3. Cèdula d'habitabilitat.
  4. L'Ajuntament podrà demanar altra documentació que cregui d'interès complementària, per determinar el compliment dels requisits.

La manca d'aportació de qualsevol d'aquests documents, un cop si és el cas se li hagi requerit, s'entendrà com a desestimament de la persona sol·licitant de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'Octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Normativa

  • Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
  • Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.
  • Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació i reutilització de l'Ajuntament d'Igualada i ens vinculats dependents.
  • La legislació bàsica de l'Estat reguladora de l'administració local, en especial la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i arts. 40, 189.2 i 214.2 de la Llei reguladora de les hisendes locals, text refós aprovat per RD. Legislatiu 2/2004, de 5 de març.
  • La legislació de la comunitat autònoma: arts. 239, 240 i 241 del Text refós de la Llei municipal de règim local de Catalunya, i arts. 118 a 129 del Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny.
  • Normativa europea (Tractat constitutiu de la Unió Europea, arts. 87 a 89, i Reial Decret 1755/1987, de 23 de desembre, i disposicions concordants).
  • El Reglament orgànic de l'Ajuntament, les Bases d'execució del pressupost i la normativa sobre delegació de competències i atribucions dels òrgans de govern de l'Ajuntament d'Igualada.
  • Ordenances fiscals reguladores de l'Impost sobre béns immobles

Observacions

Tràmit pas a pas:

  1. Presenteu la sol·licitud i la documentació a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC).
  2. Un cop revisada la documentació presentada, en el cas que manqui algun document, es requerirà.
  3. L'Ajuntament us notificarà per correu certificat o per notificació electrònica, si heu escollit aquesta opció, la resolució de la vostra sol·licitud.

Usuari

La Meva Carpeta

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta
Horari d'Hivern
De dilluns a dijous de les 8:00 a les 18:00
Divendres i vigílies de festiu de les 8:00 a les 14:00
Horari d'Estiu (des de l’1 de juliol al 15 de setembre) - Setmana Santa - Nadal
De dilluns a divendres de les 8:00 a les 14:00
Plaça de l'Ajuntament, 1, planta baixa
08700 Igualada, Barcelona
Telèfon: 938 03 19 50
Email: atencio.ciutadana@aj-igualada.net
Desenvolupat per Proyecto desarrollado por eCityclic