L'Ajuntament d'Igualada aprova unes úniques bases i fa una sola convocatòria per a aquestes subvencions; això no obstant, aquestes són gestionades pels diversos departaments municipals.
En principi, cada sol·licitant podrà demanar una sola subvenció, sigui per a l'activitat ordinària de l'entitat o sigui per un projecte o activitat. En el cas que se'n presenti més d'una o a més d'un departament per tractar-se d'entitats l'objecte de les quals sobrepassi l'àmbit d'actuació de cada departament, el/la cap del departament municipal de referència haurà d'emetre informe sobre la necessitat d'atorgar subvenció per més d'una activitat o projecte i, si escau, coordinar- se amb altres departaments municipals per a aquell expedient de sol·licitud. En tot cas, les entitats hauran de prioritzar les diverses sol·licituds si en presenten més d'una.
Cada departament municipal, a més d'assenyalar les activitats objecte de subvenció, assenyala també els seus criteris d'atorgament (veure annex).
- Presenteu la sol·licitud amb la documentació requerida adjuntada.
- Un cop revisada la documentació presentada, si aquesta no reuneix els requisits necessaris per a la seva tramitació, o la documentació és incorrecta o incompleta, es requerirà per mitjans electrònics a la persona sol·licitant perquè solucioni els defectes observats en el termini màxim de 10 dies. Si no ho fa, s'entendrà com a desistiment de l'entitat sol.licitant de la seva petició.
- Els serveis de l'Ajuntament elaboraran una proposta de les subvencions que haurà d'aprovar el Ple.
- La resolució del procediment es notificarà de forma expressa a les entitats que han formulat la sol.licitud mitjançant notificació electrònica a través del servei e-NOTUM, previ avís a l’adreça de correu electrònic facilitada durant la tramitació.
- El pagament de la subvenció es farà prèvia justificació i caldrà presentar:
a) Memòria de l'activitat, de l'activitat subvencionada.
b) Còpia escanejada de les factures originals relacionades amb el projecte o activitat subvencionada i el justificant del pagament, per justificar la realització de la despesa.
c) Una còpia escanejada de la publicitat que s'hagi fet d'aquesta, en la qual ha de constar el logo de l'Ajuntament d'Igualada, per justificar la difusió de l'atorgament de la subvenció.
La justificació ha de ser presentada com a màxim el dia 15 de gener de l'any 2026.
Termini de resolució
El termini legal és de màxim tres mesos des de la finalització del termini per a presentar les sol·licituds o, de presentar-se fora de termini, des de l'endemà de la data de presentació de la sol·licitud. Justificadament, es pot posposar aquesta concessió per a un o més programes d'activitats subvencionables. L'acord de concessió posa fi a la via administrativa.
Les sol·licituds presentades en els procediments que tinguin per objecte la concessió d’ajuts i subvencions públics, un cop finalitzat el termini sense que s’hagi dictat i notificat la resolució expressa pertinent, s’entenen desestimades per silenci administratiu en els termes establerts per la legislació aplicable.