1.-En el cas d'Adquisició o consolidació de la PROPIETAT, constitució, modificació o adquisició del dret d'usdefruit, superfície, o concessió administrativa, variacions en la QUOTA de participació de comunitats, d'entitats sense personalitat jurídica o dels cònjugues en els béns comuns:
- Document que acrediti l'alteració (escriptura pública, contracte privat, sentència judicial, certificació del Registre de la Propietat o altre).
En els següents casos s'haurà d'aportar la següent documentació:
. Si en el document que acredita l'alteració no figuren les quotes dels cònjugues o membres.
-Document que els acrediti.
. Si es constitueix un dret de superfície o una atra concessió administrativa sobre part d'un bé immoble:
- Representació gràfica georeferenciada de les parcel·les cadastrals resultats en la es reflexi la porció del sòl sobre la que recauen.
. En el mateix cas anterior, si afecta locals o elements de construccions o edificacions:
- Croquis o plànol de la planta dels locals o elements de construccions o edificacions.
2.- En el cas de Nova construcció, ampliació, rehabilitació o reforma total o parcial.
-Escriptura d'obra nova acabada, en cas que s'hagi atorgat aquest document.
- Certificat final d'obra o certificat tècnic, visat pel col·legi professional corresponent, escriptura de declaració de final d'obra o si no n'hi ha qualsevol altre document que permeti acreditar la data que s'acaba l'obra.
- Fotografia a color de cada una de les façanes de l'edifici.
- Plànol d'emplaçament de la construcció o instal·lació de la parcel·la.
- Plànols de cada planta de l'edifici amb distribució diferent, indicant cada local o element privatiu amb l'ús diferenciat i quadrat de superfície.
- Documentació acreditativa del cost d'execució material de les obres i memòria de materials i qualitats del projecte executat o altres documents que acreditin la informació.
. En cas que l'edifici sigui de protecció pública o rehabilitació protegida:
- Cèdula de Qualificació Definitiva.
3.- En el cas de DEMOLICIÓ o ENDERROC.
- Document que acrediti l'alteració (llicència o autorització administrativa, el projecte visat i un certificat tècnic o equivalent) amb la data de demolició.
.En el cas de demolició o enderroc parcial:
- Plànol d'emplaçament de la construcció o instal·lació subsistent.
4.- En el cas de Segregació, divisió, agregació i agrupació de parcel·les.
- Document públic que acrediti l'alteració ( escriptura pública, sentència judicial, certificació del Registre de la Propietat, certificació administrativa de l'acte en què s'acorda pels béns de domini públic o un altre document públic equivalent) o document privat sempre que, en el cas que la segregació o divisió, vagi acompanyat de l'autorització administrativa que correspongui o de la certificació administrativa que aquesta no és necessària, en les que consti la referència cadastral de l'immoble o immobles afectats.
- Representació gràfica de les parcel·les cadastrals resultants sobre la cartografia cadastral.
5.- En el cas de la SEGREGACIÓ, DIVISIÓ I AGRUPACIÓ DE LOCALS o parts d'una edificació:
- Document acreditatiu de l'alteració on constin les noves quotes de participació en els elements comuns.
. Si l'immoble en què s'ubiquen els locals té un règim especial de divisió horitzontal, a més s'haurà d'aportar:
- Document justificatiu de modificació del títol constructiu
- Plànols o croquis dels locals afectats i reflexant la situació anterior i posterior de conformitat amb l'alteració amb l'alteració realment realitzada.
6.- En el cas de DIVISIÓ HORITZONTAL:
- Títol constitutiu del règim de divisió horitzontal de l'immoble.
- Els plànols de cada planta de l'edifici amb la distribució diferent, que hauran de coincidir amb la descripció existent en la divisió horitzontal i amb l'obra que s'ha executat així com la representació de tots els elements comuns.
. Si la declaració afecta a trasters o places d'aparcament hauran de ser considerats coma béns immobles, i també s'haurà d'aportar:
- Escriptura pública acreditativa de l'adscripció.
- Plànol de cada planta afectada.
7.- En el cas de canvis de classe cultius o aprofitaments:
- Document que acrediti l'alteració, com pot ser la llicència d'autorització, certificat tècnic competent, projecte visat o un altre document equivalent.
8.- En el cas de modificació d'ús o de destí:
-Document que acrediti l'alteració i que reflexi la situació resultant, representat sobre la cartografia cadastral o obtinguda per la Seu Electrònica del Cadastre.
. Quan no afcti a totes les construccions ubicades al immoble:
- Plànol o croquis de la part de l'edificació afectada que reflexi la situació resultant.